Η κατάσταση στο οργανωμένο λιανεμπόριο παραμένει ακόμη ρευστή, επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, τονίζοντας ότι το 2011 αλλάζει εντελώς η εικόνα του κλάδου. Αυτό επιβεβαιώνεται και από σειρά εξελίξεων, όπως η αποχώρηση της Αldi, η απορρόφηση των Dia από την Carrefour, η υπαγωγή της Ατλάντικ στο άρθρο 99.
Την ίδια στιγμή οι μεγάλοι παίκτες φουλάρουν τις μηχανές τους προσδοκώντας ενίσχυση των μεριδίων τους. Παράλληλα προσπαθούν να βελτιώσουν τα αποτελέσματά τους, που από πέρυσι κατρακυλούν εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Εν τω μεταξύ ο ανταγωνισμός κλιμακώνεται με την παρουσία της αλυσίδας «Επιλογή», από την εταιρεία Ελληνική Διατροφή Καταστήματα ΑΕ. Ο πρόεδρός της Λεωνίδας Καρίγιαννης ανέφερε ότι ήδη είναι έτοιμο να λειτουργήσει το πρώτο κατάστημα «Επιλογή» στην Αργυρούπολη την επόμενη εβδομάδα.
Η εταιρεία ξεκινά με μετοχικό κεφάλαιο 1,3 εκατ. ευρώ και η προοπτική είναι να λειτουργεί 40-45 καταστήματα μέχρι τα τέλη του 2013. Μετοχικά η εταιρεία ελέγχεται κατά 28% από την «Ελληνική Διατροφή» -διαχειρίζεται τη λιανεμπορική αλυσίδα Coop- κατά 35% από 11 συνεταιρισμούς, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει σε επιχειρήσεις όπως οι ΜΑΡΒΟ, «Αυγά Τσακίρης», «Συνεταιριστική Ασφαλιστική» κ.λπ.
Ντεμπούτο στην Αθήνα
Όσον αφορά τους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς, ο «ΑΒ Βασιλόπουλος» σε πρώτη φάση προετοιμάζει το ντεμπούτο τού σήματος Red Μarkets στην Αθήνα. Μολονότι το συγκεκριμένο σήμα έχει εμφανιστεί ήδη στην Κεντρική Ελλάδα (Τρίκαλα και Καρδίτσα), ο στόχος της αλυσίδας είναι να το αναπτύξει στο λεκανοπέδιο Αττικής, κυρίως σε γειτονιές. Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρουν πηγές, το κατάστημα που πρόκειται να λειτουργήσει θα έχει εμβαδόν 600 τ.μ., έναντι περίπου 1.000 τ.μ.
που έχουν τα σημεία πώλησης της Βορείου Ελλάδος. Ο στόχος είναι στο τέλος της επταετίας το δίκτυο να αριθμεί 400 καταστήματα πανελλαδικά. Τέλος, πληροφορίες λένε ότι η εταιρεία συζητά την απόκτηση 15 καταστημάτων Ατλάντικ.
Συμβόλαια συνεργασίας
Η επιτάχυνση της διαδικασίας πρόσδεσης της Dia στο άρμα της Carrefour αποτελεί τη βασική προτεραιότητα που έχει θέσει η τελευταία προς υλοποίηση το αμέσως προσεχές διάστημα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη έχει ολοκληρωθεί η μετατροπή 70 καταστημάτων Dia σε Carrefour Express ή Carrefour Mαρινόπουλος. Όσον αφορά τους franchisees, που λειτουργούν περίπου 126 καταστήματα Dia, η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής τους έχει ζητήσει να της γνωστοποιήσουν την πρόθεση (ή όχι) να επενδύσουν κεφάλαια στα καταστήματα που λειτουργούν.
Αυτό ήταν άλλωστε απαιτούσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, δίνοντας ουσιαστικά το δικαίωμα στους franchisees να σπάσουν, εφόσον το θέλουν, τα συμβόλαια συνεργασίας με την πολυεθνική.
Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της Carrefour Μαρινόπουλος Βασίλης Στασινούλιας έχει δρομολογήσει τις απαιτούμενες διαδικασίες για είσοδο στην εσωτερική αγορά του νέου concept καταστημάτων Carrefour Planet. Πρόκειται γισ ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο που θα τρέξει παράλληλα σε πέντε ευρωπαϊκά κράτη, για το οποίο θα δαπανηθούν κεφάλαια της τάξεως του 1,5 δισ. ευρώ. Συγκριτικό πλεονέκτημα των συγκεκριμένων υπερκαταστημάτων που θα δημιουργηθούν είναι οι πολλές υπηρεσίες που θα προσφέρουν στον καταναλωτή, μεταξύ των οποίων φύλαξη παιδιών, κομμωτήρια κ.λπ.
Νέα σημεία πώλησης Έμφαση στη λειτουργία του υπερκαταστήματος της Καλλιθέας, αλλά και προσάρτηση επιπλέον σημείων πώλησης από την Ατλάντικ περιλαμβάνονται στη στρατηγική της εταιρείας Σκλαβενίτη, πρόεδρος της οποίας είναι η Μαρία Σκλαβενίτη. Κατά πληροφορίες, από το κατάστημα της Καλλιθέας και μόνο, στο οποίο επενδύθηκαν 23 εκατ. ευρώ, η διοίκηση της ελληνικής αλυσίδας προσδοκά έσοδα της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ.
Εάν ο στόχος αυτός επιτευχθεί, θα ενισχυθεί το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στο λεκανοπέδιο, φτάνοντας περίπου στο 25%. Εν τω μεταξύ, πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση Σκλαβενίτη εξακολουθεί να συζητά την απόκτηση και άλλων καταστημάτων Ατλάντικ. Ήδη έχει αγοράσει επτά καταστήματα και οι πληροφορίες λένε ότι τελευταία υπέγραψε συμφωνίες για άλλα τρία σημεία πώλησης.
Στα αζήτητα 65 καταστήματα Aldi
Η ΕΞΑΓΟΡΑ 12 καταστημάτων της Αldi από την Lidl είναι μόνο η αρχή για τις επιχειρηματικές εξελίξεις που έχει δρομολογήσει η τελευταία, υποστηρίζουν οι καλά γνωρίζοντες. Σύμφωνα με αυτούς, η Lidl έχει βάλει στο στόχαστρο και το κέντρο διανομής που διαθέτει η Αldi στη Θεσσαλονίκη, για το οποίο -όπως υποστηρίζεται- έκανε πρόταση να το αγοράσει αντί του ποσού των 18 εκατ. ευρώ.
Εν τω μεταξύ μεγάλο ερώτημα παραμένει το μέλλον των 65 καταστημάτων -κτίρια ή οικόπεδα- που ανήκουν στην Αldi και από τα οποία η τελευταία δεν έχει καταφέρει ακόμη να απεμπλακεί. Η ενίσχυση του δικτύου αποτελεί πρωταρχικό στόχο και για τη βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτη, όπως επιβεβαιώνει και η πρόσφατη απόκτηση τεσσάρων καταστημάτων από την αλυσίδα Ατλάντικ.
Οι πληροφορίες λένε ότι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Διαμαντής Μασούτης έχει θέσει εκ νέου το ζήτημα καθόδου της αλυσίδας και στη Νότιο Ελλάδα.
http://www.isotimia.gr